Рішення НТР N 22 від 12.04.2002 р.

Рішення НТР N 22 від 12.04.2002 р. Про проект структури нової редакції проекту Житлового кодексу України

Рішення НТР від 12 квітня 2002 р. № 22 Про проект структури нової редакції проекту Житлового кодексу України Рішення НТР від 12 квітня 2002 р. № 22 Розглянувши проект структури нової редакції проекту Житлового кодексу України розроблений Державним науково-дослідним та проектно-вишукувальним інститутом “НДІпроектреконструкція” відповідно до Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2002-2005 роки та на період до 2010 року науково-технічна рада вирішила: 1. Схвалити в цілому проект структури нової редакції проекту Житлового кодексу України. 2. Управлінню нормативно-правового забезпечення реформування житлової політики та експлуатації житлового фонду М.Каплун забезпечити розроблення нової редакції проекту Житлового кодексу до кінця липня та його подання на розгляд науково-технічної ради Комітету у серпні поточного року. 3. Контроль за виконанням рішення науково-технічної ради покласти на заступника голови Комітету М.Руля. Голова НТРВ.Череп * * * Довідка Необхідність прийняття нового Житлового кодексу України зумовлена в першу чергу зміною соціально-політичного ладу держави переходом України до ринкової економіки та сучасних світових норм і стандартів у тому числі в житловій сфері. Проект структури нового Житлового кодексу України розроблено відповідно до Конституції України і положень Концепції державної житлової політики схваленої Верховною Радою України. Значна частина норм житлових правовідносин що передбачаються Кодексом мають пряму дію. Проект встановлює необхідні правові поняття визначення та забезпечує регулювання правовідносин що виникають під час реалізації громадянами України своїх конституційних прав на житло. Структура нового Житлового кодексу передбачає 8 розділів 10 глав та 154 статті. У проекті структури основну увагу приділено забезпеченню за рахунок держави громадян житлом з фонду соціального призначення житло що перебуває у державній чи комунальній власності . Таким житлом забезпечуватимуться в межах норми громадяни які потребують поліпшення житлових умов і соціального захисту. Основним критерієм віднесення громадян до категорії таких що потребують захисту пропонується рівень сукупного доходу членів сім’ї який не повинен перевищувати встановленого Верховною Радою України розміру. Облік громадян які потребують соціального захисту і забезпечуватимуться житлом за рахунок держави передбачається вести лише за місцем проживання у місцевих органах виконавчої влади чи органах місцевого самоврядування. Громадянам які перебувають на обліку для поліпшення житлових умов і яким необхідна допомога держави але які не належать до категорії громадян що потребують соціального захисту передбачено надання пільгових кредитів або субсидій для будівництва чи придбання власного житла. Такі громадяни можуть реалізувати своє право на будівництво житла шляхом вступу до житлово-будівельного житлового кооперативу чи іншого житлового комплексу. Це житло разом із житлом в якому будуть проживати громадяни на умовах найму і яке належить громадянам на правах власності є житловим фондом загального призначення. Розмір житла що будується або може бути придбане особою за власні кошти а також у разі надання в оренду житла у фонді загального призначення не обмежується. Проектом структури передбачені статті які встановлюють порядок оформлення документів на спорудження будинків садибного типу багатоквартирних будинків які разом із будинками спорудженими громадянами в тому числі за рахунок субсидій чи пільгових кредитів та квартирами що належать громадянам на правах власності а також житловий фонд що перебуває в колективній власності становитимуть приватний житловий фонд. Будівництво багатоквартирних будинків передбачається як окремими юридичними та фізичними що не потребують допомоги держави особами так і на умовах участі на паях названих осіб за умови створення об’єднань забудовників. Після завершення будівництва об’єднання забудовників багатоквартирного будинку житлово-будівельні житлові кооперативи чи інші житлові комплекси у міру погашення кредитів та переходу житла у власність їх членів реорганізуються в об’єднання товариства співвласників багатоквартирного будинку порядок створення та діяльність яких визначається відповідними статтями проекту що співвідносяться із Законом України “Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків”. У проекті структури окреслені питання одержання та користування житлом у фонді спеціального призначення службове житло гуртожитки житло у будинках-інтернатах будинках-притулках та маневреного житлового фонду ; обміну та бронювання житла у фонді загального призначення; відповідальності орендарів наймачів за систематичне псування житлового фонду чи невнесення орендної квартирної плати; регулювання розміру плати за житло та комунальні послуги з метою забезпечення соціального захисту малозабезпечених категорій громадян; контролю за збереженням житлового фонду реприватизації житла використання нежитлових приміщень тощо. Проект структури кореспондується із Законами України: “Про приватизацію державного житлового фонду” “Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків” “Про місцеві державні адміністрації” “Про місцеве самоврядування в Україні” та Цивільним кодексом України.