Рішення Колегії N 115 від 19.12.2003 р.

Рішення Колегії N 115 від 19.12.2003 р. Про пропозиції щодо законодавчого врегулювання процедури здійснення комплексної державної експертизи однією організацією

Рішення колегії від 19 грудня 2003 р. № 115 Про пропозиції щодо законодавчого врегулювання процедури здійснення комплексної державної експертизи однією організацією Рішення колегії від 19 грудня 2003 р. № 115 Розглянувши проект Закону України „Про державну експертизу проектів будівництва” підготовлений робочою групою колегія вирішила: 1. Схвалити основні положення проекту Закону України „Про державну експертизу проектів будівництва”. 2. Начальнику Управління цінової політики експертизи та контролю вартості у будівництві П.Губеню забезпечити: підготовку в тижневий термін пропозицій щодо складу робочої групи та Плану доопрацювання проекту Закону України „Про державну експертизу проектів будівництва” з урахуванням пропозицій та зауважень наданих на засіданні колегії; погодження законопроекту з відповідними міністерствами та відомствами та подання його до Кабінету Міністрів України відповідно до затвердженого Плану доопрацювання проекту Закону України „Про державну експертизу проектів будівництва”. 3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Першого заступника Голови Комітету А.Беркуту. Голова колегіїВ. Череп * * * Довідка Проект Закону України „Про державну експертизу проектів будівництва” підготовлено на виконання завдань та організаційно-технічних заходів Державного комітету України з будівництва та архітектури спрямованих на виконання розділу 4.7 програми діяльності Кабінету Міністрів України на 2003 рік далі - проект Закону України . У зазначеному проекті Закону України передбачається впорядкування процедури проведення державної експертизи як однієї із складових дозвільної системи у будівництві. На даний час запроваджено відповідно до законодавства комплексне проведення державної експертизи проектів будівництва яке незалежно від джерел фінансування цих проектів включає шість державних експертиз: державну інвестиційну експертизу щодо міцності надійності та необхідної довговічності будинків і споруд а також архітектурних вимог ст. 8 Закону України „Про інвестиційну діяльність” ; державну санітарно-гігієнічну експертизу інвестиційних програм та проектів будівництва ст.11 Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення” ; державну екологічну експертизу інвестиційних програм та проектів будівництва об’єктів що становлять підвищену екологічну небезпеку перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України ст. 34 Закону України „Про екологічну експертизу” ; державну експертизу проектно-кошторисної документації у частині пожежної безпеки ст. 10 Закону України „Про пожежну безпеку” ; державну експертизу проектів будівництва об’єктів виробничого призначення у частині охорони праці ст. 24 Закону України „Про охорону праці” ; державну експертизу інвестиційних програм що стосується енергозбереження та енерготехнологічної частини проектно-кошторисної документації ст. 22 Закону України „Про енергозбереження” . Постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.02 № 483 „Про порядок затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх комплексної державної експертизи” відповідальними виконавцями комплексної державної експертизи встановлені Центральна служба Укрінвестекспертизи Держбуду України служба Укрінвестекспертизи Автономної Республіки Крим обласні Київська та Севастопольська міські та галузеві міжгалузеві служби Укрінвестекспертизи. З метою спрощення організації проведення комплексної державної експертизи Держбуд України розробив та листом від 24.01.03 № 7/7-58 направив для врахування в роботі та в розпорядчому документі місцевого рівня Рекомендації щодо удосконалення порядку проведення комплексної державної експертизи проектів будівництва та взаємодії співвиконавців її складових частин направлені на більш прозору і спрощену процедуру проведення комплексної державної експертизи та скорочення термінів її виконання. Так пропонується встановити порядок за яким об’єкти можуть бути віднесені до нескладних або таких які мають масове застосування на території регіону проходили б комплексну державну експертизу за 15-20 календарних днів проти 45 встановлених законодавчо а вартість проведення комплексної державної експертизи таких проектів визначати із застосуванням коефіцієнта 0 7 до встановлених Держбудом показників. Але крім наведених Законів України при виконанні окремих державних експертиз у складі комплексної державної експертизи її співвиконавці керуються також численними відомчими нормативно-правовими документами. Положення цих відомчих документів обтяжують процедуру проведення комплексної державної експертизи а саме збільшують терміни завищують вартість та призводять до неузгодженості дій на місцях. Зокрема звітні дані служб Укрінвестекспертизи свідчать про те що співвиконавці приймають замовлення на виконання своїх складових частин комплексної державної експертизи безпосередньо у замовників в середньому у більш ніж 50% від загальної кількості. Це призводить до значного затягування термінів та збільшення загальної вартості проведення комплексної державної експертизи. І тому Держбуд України вбачає впорядкування процедури проведення комплексної державної експертизи у її здійсненні єдиною службою що може бути реалізоване шляхом прийняття Закону України „Про державну експертизу проектів будівництва” в редакції підготовленій робочою групою. Прийняття такого законодавчого акта та внесення відповідних змін у Закони України „Про інвестиційну діяльність” „Про охорону праці” „Про пожежну безпеку” „Про енергозбереження” „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення” та „Про екологічну експертизу” забезпечить можливість зменшення термінів та вартості виконання державної експертизи проектів будівництва і як результат спрощення порядку затвердження проектів будівництва зокрема та встановлення привабливого інвестиційного клімату в будівництві в Україні в цілому. Заступник начальника Управління цінової політики експертизи та контролю вартості у будівництвіТ. Литвинова