Рішення НТР N 39 від 13.08.2004 р.

Рішення НТР N 39 від 13.08.2004 р. Про застосування полівінілхлоридних труб при улаштуванні водопровідних систем у тунелях Харківського метрополітену

Рішення НТР від 13 серпня 2004 р. № 39 Про застосування полівінілхлоридних труб при улаштуванні водопровідних систем у тунелях Харківського метрополітену Рішення НТР від 13 серпня 2004 р. № 39 Розглянувши пропозиції Державного підприємства „Харківський метрополітен” щодо застосування полівінілхлоридних труб при улаштуванні водопровідних систем у тунелях Харківського метрополітену науково-технічна рада зазначає. Досвід експлуатації тунельних водопроводів метрополітенів України свідчить що в зоні значних тягових електричних струмів під впливом електрохімічної корозії сталеві водопроводи які застосовуються відповідно до ДБН В.2.3-7-2003 „Метрополітени” часто виходять з ладу на них утворюються численні течі що призводить до порушення нормальної роботи і значних витрат на їх утримання та капітальний ремонт. На окремих ділянках тунелів Харківського метрополітену здійснено дослідне впровадження наукової розробки Санкт-Петербурзької філії Всеросійського науково-дослідного інституту протипожежної оборони Міністерства внутрішніх справ Росії – зроблені заміни близько 20 км сталевих труб на полівінілхлоридні. Ділянки де встановлені такі труби успішно експлуатуються вже більше десяти років без ушкоджень і поривів. З метою підтвердження практичних результатів Українським науково-дослідним інститутом пожежної безпеки у 2003 році проведені випробування і видані рекомендації щодо використання труб тунельного водопроводу виконаних із сучасного важкоспалимого матеріалу – полівінілхлориду. Такі труби використовуються в ряді галузей народного господарства України і країнах зарубіжжя. Разом з тим застосування полівінілхлоридних труб для магістралей водопровідних систем на станціях і перегонах у метрополітенах на сьогодні нормативно не урегульовано. Враховуючи наведене науково-технічна рада вирішила: 1. Рекомендувати Державному підприємству „Харківський метрополітен” із залученням базової організації Держбуду України за відповідним напрямом діяльності – інституту „Укрметротунельпроект” та Українського науково-дослідного інституту пожежної безпеки МНС України - узагальнити досвід застосування полівінілхлоридних труб для магістралей водопровідних систем на станціях і перегонах у метрополітенах з проведенням за необхідності відповідних додаткових випробувань та звернутися до Держбуду з обгрунтуванням надання дозволу проведення окремих робіт з відхиленням від вимог ДБН В.2.3-7-2003 „Метрополітени”. 2. Інституту „Укрметротунельпроект” як розробнику ДБН В.2.3.7-2003 „Метрополітени” в установленому порядку надати пропозиції Держбуду України щодо внесення відповідних змін. Заступник Голови НТРА. Беркута * * * Довідка Для магістралей водопровідних систем на станціях і перегонах у метрополітенах відповідно до ДБН В.2.3-7-2003 “Метрополітени” застосовуються безшовні труби із корозійно-стійкої сталі або з внутрішнім захисним антикорозійним покриттям. Досвід експлуатації тунельних водопроводів метрополітенів України зокрема Харківського і країн СНД свідчить що в зоні значних тягових електричних струмів під впливом електрохімічної корозії сталеві водопроводи часто виходять з ладу на них утворюються численні течі що призводить до порушення нормальної роботи і значних витрат на їх утримання та капітальний ремонт. У 1992 році на замовлення Харківського метрополітену Санкт-Петербурзькою філією Всеросійського науково-дослідного інституту протипожежної оборони Міністерства внутрішніх справ Росії – головною науково-дослідною організацією з питань пожежної безпеки метрополітенів колишнього Радянського Союзу - виконано науково-дослідну роботу на тему: “Проведення досліджень і розробка рекомендацій з використання пластмасових труб для тунельного водопроводу Харківського метрополітену”. У процесі роботи проведено комплекс досліджень спрямованих на підвищення надійності водопостачання і поліпшення способів захисту устаткування споруд і рухомого складу метрополітену від можливих пожеж а також зменшення часу на їх ліквідацію. Дослідне впровадження наукової розробки було здійснено на окремих ділянках тунелів Харківського метрополітену: зроблені заміни сталевих труб на полівінілхлоридні. Ділянки де встановлені такі труби успішно експлуатуються вже більше десяти років без ушкоджень і поривів. З метою підтвердження практичних результатів у 2003 році Українським науково-дослідним інститутом пожежної безпеки МНС України були проведені випробування і видані рекомендації щодо використання труб тунельного водопроводу виконаних із сучасного важкоспалимого матеріалу – полівінілхлориду. Такі труби використовуються в ряді галузей народного господарства України і країнах зарубіжжя. Для нормативного врегулювання застосування труб з полівінілхлориду для магістралей водопровідних систем на станціях і перегонах у метрополітенах необхідно з урахуванням позитивного досвіду дослідного впровадження закінченої науково-дослідної роботи здійснити відповідне експериментальне будівництво. Для цього повинна бути розроблена погоджена з заінтересованими органами в обов’язковому порядку з Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків чорнобильської катастрофи та Міністерством охорони здоров’я України та затверджена у встановленому порядку програма експерименту відповідно до Положення про експериментальне будівництво в Україні. Результати експерименту Науково-технічний звіт у подальшому розглядаються на засіданні президії НТР Держбуду України та приймається рішення щодо можливості внесення змін у Державні будівельні норми України. Питання “Про застосування полівінілхлоридних труб при улаштуванні водопровідних систем у тунелях Харківського метрополітену” було розглянуто на засіданні секції науково-технічної політики у будівництві НТР Держбуду України протокол від 27.07.2004 р. № 7 . Секція НТР підтримала пропозиції Державного підприємства “Харківський метрополітен” щодо експериментального будівництва водопровідних систем із застосуванням полівінілхлоридних труб на перегонах Харківського метрополітену та рекомендувала до розгляду на засіданні президії НТР Держбуду України. Начальник Управліннянауково-технічної політикита інформаційних технологійу будівництвіД. Барзилович