Інструкція з охорони праці для машиніста дорожнього котка

повне найменування підприємства із зазначенням підпорядкованості ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № ДЛЯ МАШИНІСТА ДОРОЖНЬОГО КОТКА місце видання повне найменування підприємства із зазначенням підпорядкованості ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ посада роботодавця і найменування підприємства № число місяць рік Інструкція з охорони праці № для машиніста дорожнього котка 1. Загальні положення 1.1. До управління дорожнім котком допускаються особи що досягли 18 років мають посвідчення на право управлінням дорожнім котком і визнані придатними до даної роботи медичною комісією. 1.2. Машиніст який приймається на роботу повинен пройти вступний інструктаж з охорони праці виробничої санітарії пожежної безпеки прийомів та способів надання долікарської допомоги потерпілим бути ознайомлений під розпис з умовами праці правами та пільгами за роботу в шкідливих та небезпечних умовах праці про правила поведінки при виникненні аварій. До початку роботи безпосередньо на робочому місці машиніст повинен пройти первинний інструктаж з безпечних прийомів виконання робіт. Про проведення вступного інструктажу та інструктажу на робочому місці робляться відповідні записи в Журналі реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці і Журналі реєстрації інструктажів з питань охорони праці. При цьому обов’язкові підписи як того кого інструктували так і того хто інструктував. 1.3. Машиніст дорожнього котка після первинного інструктажу на робочому місці повинен протягом 2–15 змін залежно від стажу досвіду і характеру роботи пройти стажування під керівництвом досвідченого кваліфікованого машиніста дорожнього котка який призначається наказом розпорядженням по підприємству. 1.4. Повторний інструктаж з правил і прийомів безпечного ведення робіт і охорони праці машиніст дорожнього котка повинен проходити: – періодично не рідше одного разу на квартал; – при незадовільних знаннях з охорони праці не пізніше місячного строку; – у зв’язку з допущенням випадку травматизму або порушення вимог охорони праці що не призвело до травми. 1.5. Машиніст дорожнього котка повинен працювати в спецодязі і спецвзутті передбачених Типовими галузевими нормами: комбінезон бавовняний черевики шкіряні рукавиці комбіновані та жилет сигнальний. 1.6. Дорожній коток повинен бути укомплектований кабіною чи тентом щоб не допустити надмірної дії сонячної радіації на машиніста . 1.7. Забороняється машиністу в нетверезому стані виконувати роботу. 1.8. Дорожній коток має бути укомплектований медичною аптечкою. 1.9. При нещасних випадках машиніст повинен уміти надати потерпілому першу медичну допомогу а при невідкладних випадках – викликати швидку медичну допомогу. 1.10. Машиніст котка може приступити до роботи тільки на закріпленій за ним машині. Забороняється робота на незакріплених машинах або закріплених за іншими машиністами без наказу розпорядження . 1.11. Під час транспортування самохідного котка на трейлері машиністові заборонено перебувати в кабіні котка і на платформі трейлера. 1.12. Щоб не допустити довільного переміщення котка по платформі його треба надійно закріпити металевими скрутками і дерев’яними упорами. 1.13. Перед в’їздом на мости треба спочатку перевірити вантажопідйомність моста по дорожніх знаках і переконатись що його стан гарантує безпечний проїзд. 1.14. Переїжджати через залізничні колії дозволяється тільки по суцільному настилу і в місцях спеціально призначених для переїзду додержуючись при цьому попереджувальних знаків і сигналів. 1.15. Забороняється переключати передачі та виключати зчеплення на переїзді через залізничні колії та на схилах. 1.16. Заправляти котки паливом рекомендується тільки вдень. В разі потреби заправки ввечері або вночі слід забезпечити достатнє електричне освітлення. 1.17. Машиніст котка повинен виконувати такі заходи пожежної безпеки: – не палити і не користуватись відкритим вогнем поблизу складів пального та місць заправки; – не залишати промасленого ганчір’я і клоччя на двигуні; – не перевозити пальне на робочій площадці або на якихось інших частинах котка; – обтиральні матеріали зберігати тільки у спеціальних металевих ящиках з кришками які щільно прилягають; – закривати горловини паливних баків металевими пробками. 2. Вимоги безпеки перед початком роботи 2.1. Перед початком роботи машиніст повинен надіти спецодяг та спецвзуття перевірити стан моторного котка і усунути помічені недоліки у тому числі перевірити роботу двигуна у різних режимах справність обертових і рухомих частин та захисних пристроїв переконатись у наявності пального мастила в коробці передач та підшипниках води в системі охолодження справності електрообладнання котка і гальм а також дії звукового сигналу. 2.2. Якщо виявлено несправності які машиніст не може усунути самостійно слід повідомити механіка. Приступати до роботи на несправному котку забороняється. 2.3. Огляд котка що працює у кілька змін треба проводити спільно з машиністом який здав зміну. 2.4. Перевіряти рівень пального в паливному баку можна тільки мірною лінійкою. Під час заправки моторного котка паливом забороняється підносити до паливного бака відкритий вогонь або палити. 2.5. Перед пуском двигуна необхідно перевірити рівень мастила в картері заправку паливом і водою. Коток має бути загальмований важіль муфти зчеплення виключений а важіль переключення передач у нейтральному положенні. 2.6. Забороняється запускати двигун при підтіканні пального в системі живлення. Течу виявлену в елементах паливопровідної системи слід негайно усунути. 3. Вимоги безпеки під час виконання роботи 3.1. Перед початком руху самохідного котка машиніст повинен подати звуковий сигнал. Під час руху забороняється підніматись на коток і спускатися з нього. 3.2. При спільній роботі двох або кількох самохідних котків що йдуть один за одним необхідно додержувати між ними дистанцію не менше 10 м. 3.3. Під час руху під уклон слід обов’язково включити першу передачу на спуску або підйомі переключати передачі забороняється. 3.4. Машиністові самохідного котка під час роботи забороняється передавати управління котком іншій особі а також перевозити на площадці управління людей крім осіб які проходять практичну підготовку. 3.5. Машиніст повинен стежити щоб під час роботи котка поблизу вальців і на шляху руху не було людей. 3.6. Котки застосовувані на ущільнення асфальтобетонних покриттів повинні бути обов’язково обладнані пристроєм для змащування вальців. Забороняється змащувати вальці вручну. 3.7. Машиніст не повинен допускати різких поворотів котка особливо при роботі на косогорах бо це може призвести до сповзання або перекидання котка. 3.8. Машиніст котка не може відлучатися під час роботи він повинен уважно стежити за показниками контрольно-вимірювальних приладів нормальним режимом роботи двигуна справною роботою механізмів управління. 3.9. При роботі на насипах заввишки більше 1 5 м відстань від найближчого вальця котка до бровки земляного полотна повинна бути не менше 1 м. 3.10. При роботі котків з гідравлічною системою управління необхідно: – стежити за справністю запобіжного клапана що забезпечує перепускання частини рідини з розподільника в бак; – старанно затягувати з’єднання гнучких шлангів; – замінити шланги в яких є здуття або теча. Машиністові забороняється виконувати будь-який ремонт шлангів високого тиску при працюючому двигуні. 3.11. Не дозволяється залишати без догляду самохідний коток коли працює двигун. Якщо машиністові треба відійти він повинен заглушити двигун і надійно загальмувати машину. 3.12. Під час руху по автодорозі машиніст котка повинен виконувати вимоги “Правил дорожнього руху України” цієї інструкції а також вживати всіх можливих заходів щодо запобігання і усунення аварійних ситуацій. 4. Вимоги безпеки під час технічного обслуговування та ремонту котків 4.1. На період ремонту і технічного обслуговування самохідні котки необхідно встановлювати на рівних очищених від сторонніх предметів площадках. 4.2. Щоб запобігти довільному переміщенню котка під час його ремонту необхідно під вальці встановити спеціальні упори. 4.3. Забороняється технічне обслуговування і ремонт котка коли працює двигун крім випадків регулювання двигуна та випробування гальм. 4.4. Під час розбирання і складання вузлів та агрегатів необхідно застосовувати спеціальні знімачі та ключі. Гайки які важко знімаються спочатку треба змочити гасом а потім відвернути ключем. Забороняється відкручувати гайки зубилом та молотком. 4.5. Інструмент застосовуваний при технічному обслуговуванні та ремонті дорожніх котків має бути справним. 4.6. При роботі спільно з електрогазозварником необхідно користуватися захисними окулярами та рукавицями. 4.7. При ремонті моторних котків дозволяється користуватись тільки справними вантажопідіймальними засобами та пристроями поліспасти талі домкрати та ін. . Вага вантажу що піднімається не повинна перевищувати максимальну вантажопідйомність застосовуваних пристроїв. 4.8. Всі ремонтні роботи в нічний час треба виконувати при достатньому штучному освітленні а також із застосуванням низьковольтних переносних електросвітильників 24 В . 4.9. Перед пуском в експлуатацію після ремонту необхідно: – відійти людям на безпечну відстань; – прибрати сторонні предмети та інструмент з поверхні котка і площадки управління; – перевірити справність запобіжних і контрольно-вимірювальних приладів; – запустити двигун і випробувати його на холостому ходу та під навантаженням. 5. Вимоги безпеки після закінчення роботи 5.1. Після закінчення роботи машиніст котка повинен поставити машину на місце відведене для її стоянки виключити двигун перекрити подачу палива прибрати пускові пристрої щоб сторонні особи не могли запустити двигун виключити муфту зчеплення. В холодну пору року злити воду з системи охолодження. 5.2. Коток необхідно очистити від пилу і бруду оглянути стан його механізмів і усунути дефекти виявлені при огляді. 5.3. Механізми котка слід змастити. 5.4. Про всі несправності виявлені при огляді чи роботі котка машиніст повинен повідомити механіка і зробити запис в журналі прийняття-здачі зміни. 5.5. По закінченні роботи зняти спецодяг очистити його від пилу та іншого бруду і покласти у відведене для зберігання місце. Потім вимити обличчя і руки теплою водою з милом або прийняти душ. 6. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях 6.1. При появі підозрілих шумів тріску скреготу та інших явищ у двигуні або ходовій частині котка необхідно припинити роботу і вжити заходів до усунення несправності. 6.2. Виявивши запах горілого або дим необхідно припинити роботу. 6.3. При появі течі в баках паливо- та мастилопроводах її слід негайно усунути. Патьоки витерти насухо. 6.4. В разі спалаху пального необхідно перекрити подачу палива до двигуна а потім вжити заходів до гасіння. Пальне що спалахнуло слід гасити за допомогою порошкових та вуглекислотних вогнегасників піском землею. 6.5. Якщо погасити пожежу своїми силами неможливо необхідно викликати найближчу пожежну команду по телефону радіо чи будь-якими іншими засобами зв’язку. 7. Додаткові вимоги 7.1. Укомплектувати дорожній коток дзеркалом заднього виду. посада керівника підрозділу особистий підпис прізвище ініціали /організації/ - розробника УЗГОДЖЕНО: Керівник спеціаліст служби охорони праці підприємства особистий підпис прізвище ініціали Юрисконсульт особистий підпис прізвище ініціали Головний технолог особистий підпис прізвище ініціали 5