Наше підприємство планує взяти в оренду два мостових крани вантажопідйомністю 12,5 т, керованих з кабіни. Експлуатувати крани передбачається 20-30 год на місяць. Для обслуговування кранів є машиністи, стропальники, майстер, механік, начальник транспортно-складського господарства, які пройшли навчання і перевірку знань відповідно до вимог Правил безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів. Чи можуть начальник транспортно-складського господарства, майстер або механік виконувати обов'язки особи, яка здійснює нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією цих кранів, в якій кількості повинна бути створена ремонтна служба і хто в неї входить?

Наше підприємство планує взяти в оренду два мостових крани вантажопідйомністю 12 5 т керованих з кабіни. Експлуатувати крани передбачається 20-30 год на місяць. Для обслуговування кранів є машиністи стропальники майстер механік начальник транспортно-складського господарства які пройшли навчання і перевірку знань відповідно до вимог Правил безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів. Чи можуть начальник транспортно-складського господарства майстер або механік виконувати обов`язки особи яка здійснює нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією цих кранів в якій кількості повинна бути створена ремонтна служба і хто в неї входить? Відповідно до вимог п. 10.4.1 чинних Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів порядок призначення та обов'язки інженерно-технічних працівників які здійснюють нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією вантажопідіймальних кранів визначені Типовою інструкцією для інженерно-технічних працівників які здійснюють нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією вантажопідіймальних кранів затвердженою наказом Держнаглядохоронпраці України від 20.10.94 р. № 107 зареєстрованою у Міністерстві юстиції 13.03.95 р. за № 58/594. Вимогами нормативно-правових актів з охорони праці питання чисельності працівників ремонтної служби не встановлюється. Це питання має бути врегульоване Положенням про ремонтну службу яка діє у межах підприємства з урахуванням вимог щодо утримання у справному стані вантажопідйомних машин визначених інструкцією з експлуатації наданою їх виробниками умов експлуатації та специфіки виробництва. Роз`яснення: Н. САВЕНКОВА старший державний інспектор відділу нагляду в будівництві за підйомними спорудами та котлонагляду Держнаглядохоронпраці України Охорона праці № 8 2005