З 1990 р. держава не фінансує виконання заходів протипожежного захисту будівель і споруд шкіл та дошкільних закладів. Через це в закладах освіти міста прийшли в непридатність пожежно-охоронна сигналізація, пожежні рукави, вогнегасники, не проводиться обробка дерев'яних конструкцій протипожежним покриттям. Чи має право інспектор з пожежної безпеки міської пожежної частини накладати грошові штрафи на директорів шкіл, завідувачів дитячими дошкільними закладами та їх завгоспів за наявність вищезазначених недоліків?

З 1990 р. держава не фінансує виконання заходів протипожежного захисту будівель і споруд шкіл та дошкільних закладів. Через це в закладах освіти міста прийшли в непридатність пожежно-охоронна сигналізація пожежні рукави вогнегасники не проводиться обробка дерев`яних конструкцій протипожежним покриттям. Чи має право інспектор з пожежної безпеки міської пожежної частини накладати грошові штрафи на директорів шкіл завідувачів дитячими дошкільними закладами та їх завгоспів за наявність вищезазначених недоліків? Згідно зі ст. 2 Закону «Про пожежну безпеку» забезпечення пожежної безпеки підприємств установ та організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб якщо інше не передбачено відповідним договором і є складовою частиною виробничої та іншої діяльності посадових осіб працівників підприємств установ організацій та підприємців. Ст. 5 цього ж Закону визначає обов'язки підприємств установ та організацій щодо забезпечення пожежної безпеки. В ній зазначено що власники підприємств організацій та установ зобов'язані забезпечувати додержання протипожежних вимог стандартів норм правил а також виконання вимог приписів і постанов органів державного пожежного нагляду. Статтею 223 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначаються посадові особи органів державного пожежного нагляду які мають право розглядати справи про адміністративні правопорушення пов'язані з порушенням встановлених законодавством вимог пожежної безпеки невиконання приписів та постанов посадових осіб органів державного пожежного нагляду відповідальність за які передбачено статтями 120 175 та 188-8. Від імені органів державного пожежного нагляду розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право головні державні інспектори з пожежного нагляду центрального та територіальних органів держпожнагляду та їх заступники а також головні державні інспектори з пожежного нагляду місцевих органів держпожнагляду державні інспектори з пожежного нагляду центрального територіальних та місцевих органів держпожнагляду. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 26 липня 1994 р. № 508 інспектор державного пожежного нагляду місцевого підрозділу пожежної охорони є за статусом державним інспектором з пожежного нагляду місцевого органу держпожнагляду і має право притягати до адміністративної відповідальності власників об'єктів у тому числі й директорів шкіл завідувачів дитячих дошкільних закладів та їх завгоспів за порушення чи невиконання встановлених законодавством вимог пожежної безпеки. Крім того інспектор держпожнагляду має право у разі виявлення порушень правил пожежної безпеки що створює загрозу виникнення пожежі або перешкоджає її гасінню та евакуації людей невиконання протипожежних заходів припиняти чи забороняти роботу виробничих дільниць і агрегатів експлуатацію окремих приміщень опалювальних приладів дільниць електромережі проведення пожежонебезпечних робіт дію виданих на право проведення таких робіт дозволів тощо. Роз`яснення: І. КРІСА заступник начальника управління пожежної` профілактики ГУДПО МВС України Науково-виробничий журнал «Охорона праці» №8 2001