Лист N 4089 від 07.06.2007 р.

Лист N 4089 від 07.06.2007 р. Щодо необхідності отримання дозволу на розміщення вивіски як об'єкта зовнішньої реклами

Державний Комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва Лист від 07.06.2007 р. N 4089 Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув звернення щодо необхідності отримання дозволу на розміщення вивіски як об'єкта зовнішньої реклами та в межах компетенції повідомляє таке. Засади рекламної діяльності в Україні регулювання відносин що виникають у процесі виробництва розповсюдження та споживання реклами встановлено Законом України "Про рекламу". Статтею 1 Закону України "Про рекламу" визначено що реклама - це інформація про особу чи товар розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. Зовнішня реклама - реклама що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях розташованих на відкритій місцевості а також на зовнішніх поверхнях будинків споруд на елементах вуличного обладнання над проїжджою частиною вулиць і доріг. При цьому частиною сьомою статті 8 згаданого Закону встановлено що розміщення інформації про виробника товару та/або товар у місцях де цей товар реалізується чи надається споживачеві не вважається рекламою. Підпунктом 1.2 пункту 1 Порядку розміщення об'єктів зовнішньої реклами у м. Києві далі - Порядок розміщення затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 02.12.2002 р. N 2159 зареєстрованим у Київському міському управлінні юстиції 19.12.2002 р. за N 92/475 визначено поняття інформаційна вивіска - інформація вивіска про особу на фасаді біля входу в'їзду або про її продукцію у вітрині споруди де ця особа займає приміщення. При цьому під вивіскою розуміється елемент оформлення фасаду що містить інформацію про зареєстроване найменування особи включаючи герби емблеми знаки для товарів та послуг. Згідно з підпунктом 3.7 пункту 3 Порядку якщо розміщення інформаційної вивіски на будівлі споруді не передбачено проектною документацією цієї будівлі споруди погодженою та затвердженою у встановленому порядку то її розміщення здійснюється на підставі паспорта інформаційної вивіски який погоджується з Головним управлінням містобудування та архітектури реєструється та видається робочим органом. Враховуючи викладене на думку Держпідприємництва України у випадку коли на фасаді будинку приміщення яке займає суб'єкт господарювання розміщено вивіску з його назвою а саме: інформацією про виробника товару та/або товар у місцях реалізації даного товару яка не містить закликів до придбання товару чи надання послуги або іншої інформації що призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару така інформація не є рекламою і її розміщення не потребує одержання дозволу на розміщення об'єкта зовнішньої реклами.   Заступник Голови  С. Іголкін