Лист N 01/02-02/6410 від 21.09.2009 р.

Лист N 01/02-02/6410 від 21.09.2009 р. Щодо несвоєчасного повідомлення про нещасні випадки

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПРОМИСЛОВОЇ БЕЗПЕКИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ГІРНИЧОГО НАГЛЯДУ ЛИСТ від 21.09.2009 р. N 01/02-02/6410 Головному редактору всеукраїнського журналу "Все про охорону праці" Дердіну О. В. Про надання роз'яснень Витяг Державний комітет України з промислової безпеки охорони праці та гірничого нагляду далі - Держгірпромнагляд розглянув Ваш інформаційний запит від 10.08.2009 за N 58 та повідомляє. Як згідно з вимогами Постанови N 1112 визначити критерій своєчасності надсилання повідомлення? Щодо статті 1654 Кодексу України про адміністративні правопорушення далі - КпАП ця стаття встановлює вимоги щодо порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання а саме: "порушення посадовими особами підприємств установ організацій фізичними особами - підприємцями які використовують найману працю строків та обсягів сплати страхових внесків приховування заниження суми заробітної плати доходу на яку нараховуються страхові внески неподання несвоєчасне подання подання не за встановленою формою звітності щодо страхових внесків несвоєчасне інформування Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України про чисельність працівників річний фактичний обсяг реалізованої продукції робіт послуг суму заробітної плати на підприємстві нещасні випадки на виробництві та професійні захворювання що сталися на підприємстві про зміни технології робіт або виду діяльності підприємства" отже враховуючи зміст статті вимоги щодо своєчасності або несвоєчасності повідомлення про нещасний випадок статтею не встановлено. Враховуючи вищезазначене надання роз'яснень вимог щодо порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання змісту та порядку накладання адміністративного стягнення відноситься до компетенції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України. Чи мають право інспектори Держгірпромнагляду накладати адмінстягнення на посадових осіб підприємств за несвоєчасне повідомлення про нещасні випадки? Щодо повноважень інспекторів Держгірпромнагляду з питань накладання адміністративних стягнень то відповідно до статті 231 КпАП визначено коло посадових осіб Держгірпромнагляду які мають право притягати до адміністративної відповідальності серед яких є державні інспектори отже органи спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з нагляду за охороною праці розглядають справи відповідно до вимог частини другої статті 41 КпАП статей 47 57 58 93 94 1884: про порушення законодавчих та інших нормативних актів про охорону праці щодо безпечного ведення робіт зберігання використання та обліку вибухових матеріалів у галузях промисловості та на об'єктах підконтрольних органам спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з нагляду за охороною праці про порушення законодавства про надра а також невиконання законних вимог органів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з нагляду за охороною праці. За несвоєчасне повідомлення територіальних органів Держгірпромнагляду про нещасний випадок на виробництві а саме порушення вимог Порядку державні інспектори накладають адміністративні стягнення на посадових осіб підприємства згідно з вимогами ст. 41 КпАП. Перший заступник Голови Держгірпромнагляду А. П. Дєньгін