Перелік об'єктів, затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребує висновку комплексної державної експертизи

ПЕРЕЛIК ОБ'ЄКТIВ ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПРОЕКТIВ ЯКИХ У МЕЖАХ ЗАКОНОДАВСТВА НЕ ПОТРЕБУЄ ВИСНОВКУ КОМПЛЕКСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ ЗМІСТ 1. Перелік об'єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребує висновку комплексної державної експертизи. Затверджено Наказ Держбуду України 12.11.2003 № 187 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 8 грудня 2003 р. за № 1129/8450 - Про проект нової редакції Переліку об’єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребують висновку комплексної державної експертизи Рішення НТР від 12 вересня 2003 р. № 72 2. Про затвердження Переліку об’єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребують висновку комплексної державної експертизи. Наказ від 12 вересня 2001 р. № 179. Зареєстровано в Мінюсті 26 вересня 2001 р. за № 844/6035 Втратив силу. - Лист Держбуду України від 10 жовтня 2001 р. № 7/7-1032 - Приложение к письму Госстроя Украины от 24.01.03 № 7/7-58. Рекомендациипо усовершенствованию порядка проведения комплексной государственной экспертизы проектов строительства и взаимодействию соисполнителей ее составных частей. 3. Перелiк об'єктiв затвердження проектiв яких у межах законодавства не потребує висновку комплексної державної експертизи Затверджено наказом Держбуду України вiд 18 серпня 1999 р. № 197. Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 22 вересня 1999 р. за № 639/3932 . Втратив силу. 1. Про проект нової редакції Переліку об’єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребують висновку комплексної державної експертизи Рішення НТР від 12 вересня 2003 р. № 72 З метою реалізації Плану заходів і завдань Держбуду України на 2003 рік щодо реалізації Програми діяльності Кабінету Міністрів України та з урахуванням практичного досвіду науково-технічна рада вирішила: 1. Схвалити з урахуванням пропозицій членів президії науково-технічної ради нову редакцію „Переліку об’єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребують висновку комплексної державної експертизи” далі - Перелік . 2. Погодитися з тим що належність конкретного об’єкта до наведених у Переліку встановлюється замовником разом з головним інженером головним архітектором проекту та підтверджується відповідними підрозділами місцевих органів виконавчої влади та самоврядування безоплатно. 3. Управлінню цінової політики експертизи та контролю вартості у будівництві П.Губень : - у місячний термін погодити Перелік із міністерствами та відомствами яким підпорядковані виконавці складових частин комплексної державної експертизи; - підготувати наказ Держбуду України про затвердження нової редакції „Переліку об’єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребують висновку комплексної державної експертизи” після погодження з заінтересованими центральними органами виконавчої влади. ЗАСТУПНИК ГОЛОВИ НТР В. ГРЕЧОК * * * Довідка Нова редакція “Переліку об’єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства не потребують висновку комплексної державної експертизи” далі - Перелік розроблена на виконання плану заходів і завдань Держбуду на 2003 рік щодо реалізації Програми діяльності Кабінету Міністрів України з метою спрощення дозвільної системи в будівництві. Змінами передбачено: - належність конкретного об’єкта до наведених у даному Переліку встановлюється замовником разом з головним інженером головним архітектором проекту що підтверджується місцевими державними адміністраціями або органами місцевого самоврядування при видачі дозволу на виконання будівельних робіт безоплатно відповідно до чинного наказу Держбуду України - підтверджується довідкою служби Укрінвестекспертизи за додаткову оплату ; - по об'єктах зазначених у Переліку інвестиційна експертиза не проводиться в повному обсязі в тому числі кошторисної документації; - зазначені в Переліку індивідуальні житлові будинки садибного типу характеризуються за категорією складності а не за площею що передбачено чинним Переліком; - розширений та узагальнений перелік приміщень цивільного призначення які можуть розташовуватися в житлових будинках та громадських спорудах за умови дотримання вимог державних будівельних норм “Житлові будівлі” “Громадські будинки та споруди” та “Заклади охорони здоров’я”; - прибудова або розширення балконів лоджій еркерів на першому поверсі житлових будинків а також спорудження допоміжних та інших приміщень на горищах без перевищення допустимих навантажень на перекриття стіни та фундаменти за умови погодження з відповідним місцевим органом виконавчої влади та самоврядування; - нова редакція інших позицій Переліку з метою однозначного віднесення проектів будівництва до таких що не підлягають експертизі. ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ Н А К А З 12.11.2003 N 187 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 8 грудня 2003 р. за N 1129/8450 Про затвердження Переліку об'єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребує висновку комплексної державної експертизи Відповідно до статті 7 Закону України від 20.05.99 N 687-XIV "Про архітектурну діяльність" з метою реалізації заходів Держбуду України направлених на виконання завдань Програми діяльності Кабінету Міністрів України схваленої Верховною Радою України 17 квітня 2003 року та з урахуванням практичного досвіду Н А К А З У Ю: 1. Затвердити Перелік об'єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребує висновку комплексної державної експертизи далі - Перелік що додається. 2. Визнати таким що втратив чинність Перелік об'єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребує висновку комплексної державної експертизи затверджений наказом Держбуду України від 12.09.2001 N 179 та зареєстрований Міністерством юстиції України 26.09.2001 за N 844/6035. 3. Визначити що відносно об'єктів наведених у Переліку є обов'язковим виконання окремих державних експертиз з питань санітарного і епідемічного благополуччя населення пожежної безпеки охорони праці екології та енергозбереження - у випадках передбачених чинним законодавством. 4. Розбіжності з питань застосування Переліку учасниками будівництва розглядаються в десятиденний термін Держбудом України. 5. Начальнику Управління цінової політики експертизи та контролю вартості у будівництві Губень П.І. забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та доведення Переліку до зацікавлених організацій. 6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Комітету А.В.Беркуту. Голова Комітету В.І.Череп ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Держбуду України 12.11.2003 N 187 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 8 грудня 2003 р. за N 1129/8450 ПЕРЕЛІК об'єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребує висновку комплексної державної експертизи 1. Будівлі і споруди виробничого призначення спеціальні роботи 1.1. Заміна одиниць та вузлів існуючого технологічного устаткування систем управління та автоматизації у яких вичерпано технічний ресурс та які морально застаріли - без перепрофілювання технічного переоснащення чи реконструкції об'єктів та підприємства в цілому. 1.2. Роботи з підтримання виробничої потужності гірничих підприємств. 1.3. Переобладнання систем опалення вентиляції водопостачання водовідведення газопостачання включаючи спеціальне силових та слабкострумних систем які забезпечують потребу основного функціонального призначення будівель і споруд без зміни їх технічних параметрів. 1.4. Улаштування в існуючих будинках і спорудах систем пожежного оповіщення внутрішнього та зовнішнього пожежного водопостачання пожежної сигналізації блискавкозахисту замково-переговорних пристроїв та охоронних систем. 1.5. Оцінка впливу на навколишнє середовище виробництв що існують. 1.6. Дообладнання існуючих комплексів будинків і споруд приймально-передавальними пристроями радіорелейного супутникового та оптиковолоконного зв'язку вузлами доступу до загальних інформаційних систем та спеціальними системами захисту інформації. 1.7. Капітальний ремонт виробничих споруд допоміжних виробництв що належать підприємствам без перепрофілювання зміни конструктивної схеми та збільшення навантажень на несучі конструкції. 1.8. Будівництво капітальний ремонт автономних котельних установок загальною потужністю до 200 кВт дахових вбудованих прибудованих та окремо розташованих з їх інженерним забезпеченням. 2. Об'єкти житлово-цивільного призначення 2.1. Будівництво житлових будинків з числом надземних поверхів до двох включно не рахуючи мансардного поверху дачні та садові будинки що мають підвальні приміщення та господарські і допоміжні споруди а також житлові одноквартирні будинки котеджного типу для індивідуальних забудовників - I та II категорій складності. * 2.2. Будівництво культових будинків та споруд різних конфесій при місткості до 50 осіб крім монастирів * сакральні знаки. * Положення не стосуються: а проектної документації на будівництво групи будинків 2 будинки і більше ; б будівництва на територіях із складними інженерно-геологічними та техногенними умовами райони з сейсмічністю 6 балів та вище підроблювані карстонебезпечні та підтоплювані території насипні зсувні що просідають та набухають ґрунти ділянки у районах морської абразії . 2.3. Улаштування за погодженням у встановленому законодавством порядку з відповідним місцевим органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування в існуючих житлових будинках адміністративно-побутових будівлях підприємств та громадських будівлях вбудованих та вбудовано-прибудованих приміщень громадського призначення за умови дотримання вимог щодо розташування таких приміщень встановлених СНіП 2.08.01-89 "Жилые здания" ДБН В.2.2-9-99 "Громадські будинки та споруди" та ДБН В.2.2-10-2001 "Заклади охорони здоров'я" v0002241-01 та відсутності в них виробничої діяльності без зміни конструктивної схеми будинку без збільшення навантажень на його фундаменти стіни каркас перекриття за умови встановлення приладів відокремленого обліку енергоносіїв гарячої та холодної води. 2.4. Перепланування квартир в багатоквартирних житлових будинках за умови дотримання існуючих архітектурно-планувальних вимог та норм без втручання в несучі конструкції без додаткового навантаження на перекриття стіни та фундаменти за умови погодження в установленому законодавством порядку з відповідним місцевим органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування. 2.5. Прибудова або розширення на першому поверсі житлових будинків балконів лоджій еркерів улаштовування приміщень на горищах в існуючих межах без перевищення припустимих навантажень на перекриття стіни та фундаменти за умови погодження в установленому законодавством порядку з відповідним місцевим органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування. 2.6. Будівництво одноповерхових будівель цивільного призначення з легких збірно-розбірних конструкцій а також інших конструкцій площею до 100 кв. м з наметами та майданчиками для розширення зони торгівлі та громадського харчування в теплу пору року спорудження яких не призведе до знесення існуючих споруд чи виносу існуючих підземних надземних комунікацій за умови забезпечення нормативного показника опору теплопередачі огороджуючих конструкцій для закладів які за призначенням повинні мати опалювані приміщення та встановлення приладів обліку енергоносіїв гарячої та холодної води. * 2.7. Будівництво капітальний ремонт автономних котельних установок загальною потужністю до 200 кВт дахових вбудованих прибудованих та окремо розташованих з їх інженерним забезпеченням. 2.8. Капітальний ремонт дахів будівель незалежно від їх площ. 3. Допоміжні споруди інженерна інфраструктура благоустрій 3.1. Закриті автостоянки до 10 боксів за умови погодження в установленому законодавством порядку з відповідним місцевим органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування для індивідуальних легкових автомобілів що розташовуються в межах ділянок де немає потреби в знесенні перенесенні інших споруд чи комунікацій - без підключення до інженерних мереж. 3.2. Автостоянки відкритого типу для легкових автомобілів за умови погодження в установленому законодавством порядку з відповідним місцевим органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування без знесення перенесення споруд чи комунікацій. 3.3. Малі архітектурні форми; пристрої вуличної реклами з легких конструкцій. 3.4. Огорожа територій та ділянок. 3.5. Капітальний ремонт підземних надземних та повітряних інженерних мереж та споруд до цих мереж - без зміни положення в плані глибини залягання висотних позначок збільшення діаметрів труб або перетину кабелів. Захист мереж від електрокорозії. 3.6. Улаштування та капітальний ремонт елементів благоустрою покриття озеленення - без знесення перенесення інших споруд чи комунікацій. 4. Дорожній комплекс 4.1. Капітальний ремонт автомобільних доріг загального користування і споруд на них який виконується в межах існуючої смуги відводу з метою поліпшення транспортно-експлуатаційних характеристик дороги і штучних споруд приведення їх геометричних параметрів та технічних характеристик до нормативних вимог з урахуванням категорії і значення. 4.2. Облаштування автомобільних доріг елементами благоустрою з'їзди перехідно-швидкісні смуги автобусні зупинки автопавільйони білетні каси пости ДАІ майданчики зупинки автотранспорту пішохідні переходи крім тих що влаштовуються в різних рівнях з проїзною частиною дороги влаштування систем сигналізації та регулювання дорожнього руху освітлення аварійно небезпечних ділянок і штучних споруд. 4.3. Реконструкція в існуючих розмірах одноповерхових будівель розташованих біля автомобільних доріг та які належать до об'єктів дорожнього комплексу що не використовуються за прямим призначенням під заклади торгівлі громадського харчування побутового обслуговування за умови погодження в установленому законодавством порядку з відповідним місцевим органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування. Начальник Управління цінової політики експертизи та контролю вартості у будівництві П.І.Губень 2. Про затвердження Переліку об’єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребують висновку комплексної державної експертизи Наказ від 12 вересня 2001 р. № 179 Зареєстровано в Мінюсті 26 вересня 2001 р. за № 844/6035 Відповідно до статті 7 Закону України від 20.05.99 № 687-ХІУ “Про архітектурну діяльність” та з урахуванням практичного досвіду наказую: 1. Затвердити Перелік об'єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребують висновку комплексної державної експертизи далі-Перелік що додається. 2. Визнати таким що втратив чинність Перелік об'єктів затвердження проектів яких у межах законодавства не потребує висновку комплексної державної експертизи затверджений наказом Держбуду України від 18.08.99 №197 та зареєстрований Міністерством юстиції України 22.09.99 за №639/3732. 3. Встановити що належність конкретного об’єкта або виду робіт до перелічених у даному Переліку встановлюється замовником разом з головним інженером головним архітектором проекту за підтвердженням довідкою служби Укрінвестекспертизи. У разі виникнення розбіжностей з цього питання письмове рішення приймається в десятиденний термін Держбудом України. 4. Визначити що відносно об’єктів наведених у Переліку є обов’язковим: дотримання при прийнятті проектних рішень та розробці проектів будівництва чинних стандартів державних будівельних норм і правил та технічних умов на проектування об’єктів відповідальність несе розробник документації ; виконання окремих державних експертиз: - інвестиційної лише з питань кошторисної вартості – у разі використання коштів Державного бюджету України республіканського бюджету Автономної Республіки Крим місцевих бюджетів коштів державних і комунальних підприємств установ та організацій – по всьому Переліку стаття 15 Закону України “Про інвестиційну діяльність” ; - з пожежної безпеки екологічної санітарно-гігієнічної з питань охорони праці та енергозбереження – у випадках передбачених чинним законодавством. 5. Начальнику Управління реформування ціноутворення методології експертизи та контролю вартості будівництва П.Губень забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та доведення зазначеного Переліку до зацікавлених організацій. 6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника голови Комітету А.Беркуту. Голова Комітету В.ЧЕРЕП Лист Держбуду України від 10 жовтня 2001 р. № 7/7-1032 Міністерства інші центральні органи виконавчої влади за списком Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні Київська та Севастопольська міські державні адміністрації СЛУЖБИ УКРІНВЕСТЕКСПЕРТИЗИ за списком ПРОЕКТНІ ОРГАНІЗАЦІЇ за списком Держбуд України направляє для використання в роботі Перелік об’єктів затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребують висновку комплексної державної експертизи затверджений наказом Держбуду України від 12 вересня 2001 року №179 та зареєстрований Міністерством юстиції України 26 вересня поточного року за №844/6035. В розвиток до пункту 4 зазначеного наказу Держбуд України за погодженням з Міністерством екології та природних ресурсів України Міністерством охорони здоров’я України Держнаглядохоронпраці Міністерства праці та соціальної політики України Міністерством внутрішніх справ України та Держкоменергозбереження України повідомляє. Згідно з чинним законодавством окремим державним експертизам підлягають проекти будівництва об’єктів які наведені в таких пунктах Переліку: - з питань пожежної безпеки – по пунктах 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 2.1 2.2 2.3 2.4 2.5 2.6 2.7 3.2 3.3 3.5 Переліку; - екологічної – відповідно до особливих вимог регіонального органу Мінекоресурсів сформульованих при попередньому погодженні місця розташування об’єкта; - санітарно-гігієнічної – по пунктах 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.7 2.1 2.2 2.3 2.5 2.6 2.7 3.1 3.2 3.3 при наявності пристроїв з освітлювальним електротехнічним електронним та лазерним устаткуванням 3.5 3.6 4.1 4.2 4.3 Переліку; - з питань охорони праці – по пунктах 1.1 1.2 1.3 1.4 1.6 щодо блискавкозахисту існуючих будинків і споруд 2.1 2.2 2.3 крім службових приміщень 2.4 2.5 2.6 3.5 4.3 Переліку включаючи питання безпеки у газовому господарстві при наявності газопостачання; - з енергозбереження – по пунктах 1.2 2.3 Переліку – в разі річного споживання паливно-енергетичних ресурсів у 1 тис. тонн і більше в перерахунку на умовне паливо. Висновок окремих державних експертиз може видаватися у формі офіційного листа чи відповідного запису на проектному матеріалі з підписом печаткою . Голова Комітету В.ЧЕРЕП В лист внесені зміни згідно з поправками надрукованими в Інформаційному бюлетені № 12 2001 р. Приложение к письму Госстроя Украины от 24.01.03 № 7/7-58 Рекомендации по усовершенствованию порядка проведения комплексной государственной экспертизы проектов строительства и взаимодействию соисполнителей ее составных частей Рекомендации разработаны во исполнение пункта 2.21 решения коллегии Госстроя Украины от 26 июля 2002 года № 1 в развитие положений Закона Украины «Об инвестиционной деятельности» и постановления Кабинета Министров Украины от 11.04.02 № 483 «О порядке утверждения инвестиционных программ и проектов строительства и проведения их комплексной государственной экспертизы» с учетом обобщенного опыта выполнения комплексной государственной экспертизы Центральной и региональными Автономной Республики Крым областными и городскими службами Украинской инвестиционной экспертизы далее службы Укринвестэкспертизы . I. Организация проведения комплексной государственной экспертизы Процедура проведения комплексной государственной экспертизы проектов строительства*/ устанавливается Правительством Автономной Республики Крым областными или городскими государственными администрациями по согласованию с Госстроем Украины распорядительным документом местного уровня с учетом следующего. 1. Проведение комплексной государственной экспертизы осуществляется исключительно на основе договора на ее проведение между заказчиком инвестором и соответствующей службой Укринвестэкспертизы. Государственная экспертиза составных частей комплексной государственной экспертизы осуществляется по договорам между службами Укринвестэкспертизы и уполномоченными организациями и предприятиями определенными Министерством экологии и природных ресурсов Министерством внутренних дел Министерством здравоохранения Министерством труда и социальной политики Госнадзорохрантруда и Государственного комитета по энергосбережению без права передачи указанного другим. 2. Началом проведения комплексной государственной экспертизы является дата подписания договора между службой Укринвестэкспертизы и заказчиком. 3. Для проведения комплексной государственной экспертизы проектов строительства при необходимости могут привлекаться специалисты учреждений и организаций независимо от форм собственности и ведомственного подчинения имеющие соответствующий научный и профессиональный уровень. 4. Общий срок выполнения комплексной государственной экспертизы определяется договором в зависимости от категории сложности типичности и особенностей проектов строительства в пределах от 15 до 45 дней. 6. Результатами работы исполнителей составных частей комплексной государственной экспертизы являются официальные заключения оформленные в соответствии с требованиями принятыми Министерством здравоохранения Министерством экологии и природных ресурсов Министерством внутренних дел Государственным Комитетом по энергосбережению которые передаются ответственному исполнителю комплексной государственной экспертизы – службе Укринвестэкспертизы в пределах установленных сроков. Результатом работы службы Укринвестэкспертизы согласно договору с заказчиком является обобщенное комплексное заключение которое может быть: - положительным с рекомендацией к утверждению с установлением соответствующих технико-экономических показателей; - с рекомендацией по доработке и представлению на повторное рассмотрение после устранения недостатков и замечаний соответствующих исполнителей комплексной государственной экспертизы; - с заключением о невозможности реализации такого проекта строительства. Дача в положительном комплексном заключении рекомендаций по необходимости учета отдельных предложений и условий после выполнения которых возможно утверждение проекта строительства является недопустимым. 7. Для технически несложных проектов I и II категории сложности строительства или имеющих массовое применение на территории региона может устанавливаться упрощенная процедура проведения комплексной государственной экспертизы проектов строительства общий срок проведения которой может быть сокращен до 15 календарных дней. Для организации упрощенного порядка проведения комплексной государственной экспертизы на основании долгосрочных договоров могут создаваться экспертные коллективы комиссии на базе службы Укринвестэкспертизы как ответственного исполнителя с участием представителей смежных экспертных организаций. 8. Контроль за корректировкой проектов строительства по замечаниям государственных экспертиз относится к полномочиям соответствующих служб Укринвестэкспертизы. 9. Повторной экспертизой считается процедура дополнительного рассмотрения документации после ее доработки по заключениям служб Укринвестэкспертизы если это привело к изменениям архитектурно-планировочных конструктивных и инженерных решений. *' - проекты строительства – технико-экономические обоснования и технико-экономические расчеты инвестиций эскизные проекты проекты рабочие проекты и рабочая документация. Срок представления проектной документации на повторное рассмотрение после ее корректировки по замечаниям и предложениям экспертизы как правило не должен превышать 30 календарных дней. Если доработка проекта строительства требует больше времени стороны обусловливают договором срок корректировки с возвращением документации заказчику на доработку. При повторной экспертизе представляются: - пояснительная записка к доработанным по замечаниям экспертной службы проектам строительства с уточненными технико-экономическими показателями и сметной стоимостью строительства; - документация в которую внесены изменения и дополнения по результатам предыдущего рассмотрения. Если проект строительства возвращается заказчику на доработку откорректированная документация представляется на повторную экспертизу в полном объеме. Проектно-сметная документация по которой не получено положительное заключение комплексной государственной экспертизы считается незавершенной и не может утверждаться и реализовываться в дальнейшем. 10. При выявлении в результате проведения комплексной государственной экспертизы в экспертируемых проектах строительства грубых нарушений действующих стандартов и государственных строительных норм и правил или некачественного проектирования службы Укринвестэкспертизы могут вносить предложения по приостановке действия лицензий выданных юридическим или физическим лицам - проектировщикам. 11. В соответствии со статьей 96' Закона Украины "О внесении изменений в Кодекс Украины об административных правонарушениях" службы Укринвестэкспертизы которые проводят комплексную государственную экспертизу несут ответственность за нарушение установленных сроков ее выполнения или отказ в выдаче заказчику заключения комплексной государственной экспертизы. II. Стоимость проведения комплексной государственной экспертизы проектов строительства и ее распределение между исполнителями отдельных составных частей 13. Общая стоимость проведения комплексной государственной экспертизы независимо от источников финансирования определяется по показателям установленным Госстроем Украины. 14. По технически несложным проектам I и II категории сложности строительства с типовыми для региона архитектурно-конструктивными решениями стоимость проведения комплексной государственной экспертизы может определяться с применением коэффициента 0 7 к указанным показателям. 15. По проектам строительства которые в соответствии с законодательством подлежат комплексной государственной экспертизе без выполнения одной или более составляющих уменьшение общей стоимости проведения экспертизы обязательно. 16. В обоснованных случаях возможно увеличение стоимости проведения комплексной государственной экспертизы отдельных видов строительства которое согласовывается Госстроем Украины по представлению соответствующей службы Укринвестэкспертизы. 17. Порядок оплаты работ других исполнителей комплексной государственной экспертизы определяется в договорах на выполнение составных частей комплексной государственной экспертизы на условиях аналогичных принятым в договоре на выполнение комплексной государственной экспертизы. 18. Обеспечение необходимого количества экземпляров проектов строительства или отдельных разделов проекта достаточного для проведения комплексной государственной экспертизы ее исполнителями осуществляется службами Укринвестэкспертизы по согласованию с заказчиком и указанием в договоре с дополнительным учетом средств на указанное в общей стоимости экспертизы. 19. Стоимость повторной экспертизы определяется в размерах установленных Государственным комитетом Украины по строительству и архитектуре по согласованию с заказчиком. 20. Рекомендованное распределение стоимости комплексной государственной экспертизы проектов строительства между исполнителями ее составных частей далее - Распределение приведенное в таблицах 1…3 подготовлено с учетом требований законодательных актов и нормативно-правовых документов регламентирующих проведение комплексной государственной экспертизы и выполнено исходя из удельного веса стоимости отдельных разделов проектов строительства в общей сметной стоимости проектно-изыскательских работ определенной на основании Сборников цен на проектные и изыскательские работы. 21. Процентные показатели указанные в таблицах в отдельных случаях могут уточняться службами Укринвестэкспертизы в зависимости от сложности функционального назначения и особенностей конкретных проектов строительства по которым проводится комплексная государственная экспертиза. Первый заместитель Председателя Комитета А. Беркута Распределение стоимости комплексной государственной экспертизы проектов строительства между исполнителями ее составных частей Таблица № 1 По проектам строительства производственного назначения Исполнитель комплексной государственной экспертизы Часть каждой составной части в процентах а. Ответственный исполнитель – служба Укринвестэкспертизы: - рассмотрение проекта строительства в полном составе в том числе по вопросам мощности надежности необходимой долговечности архитектурно-планировочных и инженерных решений 44 - организация комплексного рассмотрения подготовка и оформление документов 4 Итого 48 Исполнители составных частей по вопросам: б. Защиты окружающей природной среды 13 в. Охраны труда 11 г. Пожарной безопасности 10 д. Санитарного и эпидемиологического благополучия населения 11 е. Энергосбережения 7**/ Итого 52 в целом по пп. а б в г д е 100 Таблица № 2 По проектам строительства гражданского назначения Исполнитель комплексной государственной экспертизы Часть каждой составной части в процентах а. Ответственный исполнитель - служба Укринвестэкспертизы: - рассмотрение проекта строительства в полном составе в том числе по вопросам мощности надежности необходимой долговечности архитектурно-планировочных и инженерных решений 50 - организация комплексного рассмотрения подготовка и оформление документов 10 Итого 60 Исполнители составных частей по вопросам: б. Защиты окружающей природной среды -***/ в. Охраны труда 5*/ г. Пожарной безопасности 16 д. Санитарного и эпидемиологического благополучия населения 14 е. Энергосбережения 5**/ Итого 40 в целом по пп. а б в г д е 100 Таблица № 3 По проектам строительства объектов представляющих ядерную и радиационную опасность Исполнитель комплексной государственной экспертизы Часть каждой составной части в процентах а. Ответственный исполнитель - служба Укринвестэкспертизы: 40 Исполнители составных частей по вопросам: б. Ядерной и радиационной безопасности 11 в. Защиты окружающей природной среды 13 г. Охраны труда 11*/ д. Пожарной безопасности 9 е. Санитарного и эпидемиологического благополучия населения 9 ж. Энергосбережения 7**/ Итого 60 в целом по пп. а б в г д е ж 100 Примечания: */ – при наличии объектов производственного назначения; **/ – при применении на комплексе сооружении энергоресурсов в объеме эквивалентном 1000 тонн условного топлива в год и более; ***/ – кроме объектов которые в соответствии с законодательством подлежат государственной экологической экспертизе. Опубликовано в сб. «Ценообразование в строительстве» 2003 № 2 3. Перелiк об'єктiв затвердження проектiв яких у межах законодавства не потребує висновку комплексної державної експертизи Затверджено наказом Держбуду України вiд 18 серпня 1999 р. N 197 Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 22 вересня 1999 р. за N 639/3932 1. Автостоянки вiдкритого типу при кiлькостi легкових автомобiлiв до 50 включно. 2. Благоустрiй прибудинкових територiй без змiни дiючих iнженерних мереж . 3. Будинки iндивiдуальнi житловi садовi дачнi до двох поверхiв з господарськими спорудами не враховуючи пiдвальнi примiщення не стосується будiвництва у складних iнженерних умовах: водонасиченi що просiдають зсувнi та насипнi iрунти пiдтопленi пiдроблюванi та карстонебезпечнi територiї а також сейсмiчнi райони . 4. Вбудованi примiщення невиробничого призначення що створюються в iснуючих будiвлях перепланування без змiни несучих конструкцiй *. * Здiйснюється лише експертиза з питань енергозбереження по об'єктах з рiчним споживанням паливно-енергетичних ресурсiв 1 тис. тонн i бiльше в перерахунку на умовне паливо. 5. Гаражi на 1 - 2 бокси що стоять окремо для iндивiдуального транспорту без пiдключення до iнженерних мереж . 6. Захист мереж вiд електрокорозiї. 7. Лiнiйнi iнженернi мережi та споруди на них без змiни їх проектного положення та вiдмiток залягання а також дiаметрiв труб капiтальний ремонт i реконструкцiя . 8. Капiтальний ремонт об'єктiв виробничого призначення житла соцiальної сфери комунального призначення та благоустрою без змiни конструктивної схеми та архiтектурних вимог а також порушення несучої спроможностi конструктивних елементiв збiльшення навантаження на несучi конструкцiї та змiни технiчних параметрiв внутрiшнього iнженерного обладнання в будинках i спорудах при його повнiй замiнi. 9. Малi архiтектурнi форми. 10. Огорожа територiй. 11. Пристрої для вуличної реклами з легких збiрно-розбiрних конструкцiй крiм пристроїв з освiтлювальним електротехнiчним електронним та лазерним устаткуванням проекти яких пiдлягають санiтарно-гiгiєнiчнiй експертизi. 12. Ремонт та замiна одиниць та вузлiв основного технологiчного чи iнженерного устаткування обладнання та систем управлiння щодо яких вичерпано технологiчний ресурс без перепрофiлювання технiчного переоснащення або реконструкцiї пiдприємства в цiлому. 13. Системи оповiщення людей про пожежу внутрiшнього та зовнiшнього протипожежного водопостачання установки автоматичного пожежогасiння та пожежної сигналiзацiї облаштування блискавкозахисту будiвель та споруд**. 14. Споруди одноповерховi для пiдприємств торгiвлi громадського харчування та побутового обслуговування з легких збiрно-розбiрних конструкцiй***. ** Здiйснюється лише державна експертиза щодо пожежної без- пеки. *** Здiйснюються лише санiтарно-гiгiєнiчна експертиза. 15. Спортивнi майданчики вiдкритого типу. 16. Улаштування нових тротуарiв внутрiшньоквартальних проїзних дорiг та мостiння навкруги будiвель iз рiзних матерiалiв. Проекти будiвництва**** зазначених об'єктiв не потребують комплексної державної експертизи що передбачена Постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17 серпня 1998 р. N 1308 "Про порядок затвердження iнвестицiйних програм i проектiв будiвництва та проведення їх комплексної державної експертизацiї" за умови отримання позитивних висновкiв державних органiв та установ на вiдведення земельних дiлянок пiд будiвництво об'єктiв на розмiщення їх в iснуючих будiвлях та на прилеглих до них територiях розроблення з додержанням державних стандартiв норм i правил нормативних документiв i нормативiв юридичними та фiзичними особами якi мають лiцензiю на виконання проектних робiт i несуть передбачену законодавством вiдповiдальнiсть за їх порушення. **** Нове будiвництво реконструкцiя реставрацiї капiтальний ремонт будинкiв споруд та iнших об'єктiв розширення та технiчне переоснащення пiдприємств. Заступник начальника Управлiння - начальник Держцiнбудiнспекцiї Управлiння кошторисних норм цiноутворення та експертизи Ю. П. Сергатий